måndag 14 februari 2011

alla hjärtans dag

Nu är det ny vecka och idag är det alla hjärtans dag.
Idag vaknade Nova vid 7 och ville gå upp och titta på "bommpa".
Så det va bara att kliva upp och sätta sig i soffan med henne.
Så vi satt och tittade på tv och hon åt smörgås och jag drack mitt kaffe.
Senare så prtatade jag med Ann en stund i telefonen och med min mamma. Nova ville med prata med mormor.
Så ringde Angela från lönekontoret så nu har vi fått ordnig på allt dock inte helt som jag hade velat men men hon gjorde iaf nått åt det.
Så kom Anki och Ella hit en stund.
Senare kom även Marita och lämnade min kamera som Angelica har lånat.
Så ringde Daniels mamma med så vi pratade en studnd.

Jag tänkte att jag skulle göra mat och ha den klar när Daniel kom hem från jobbet. Han sluta kvart över 4 och då tänkte jag att då får den va klar till 5. Strax efter halv 4 så kommer han hem å har gått tidigare från jobbet då hade jag ju inte ens hunnit börja med maten.
Han kom hem med fina blommor till mig. Det är första gången jag får blommor av honom så tror ni jag blev glad. Jag blev super glad:)
Jag började med maten när han ahde kommit hem istället så sen åt vi och kollade på en film.
Nu har jag läst godnatt saga för Nova så nu somnar hon nog snart.
Jag har hunnit hänga upp min tvätt med.

Imorgon ska Daniel jobba på förmiddaegn.
Jag och Nova ska på personal möte klockan 8 i morgon bitti.
Många tycker inte om när p-mötet ligger på deras lediga dagar. Jag tycker faktiskt att det är ganska skönt för då kommer man upp i tid och man är ändå hemma ganska tidigt vi har ju bara möte till 10 och då är man pigg och glad. Då får jag oftast gjort som mest här hemma när ajg kommer hem.
Jag älskar dom dagarna.
När Daniel är ledig så brukar inte han och Nova gå upp förrän jag kommer hem igen och då kan man sätta sig en stund och dricka lite kaffe och bara mysa.

Folk borde försöka se möjligheterna i dagarna istället för att se det som jobbigt att man måste iväg trotts att man skulle varit ledig. Det handlar om två timmar det är väl inte hela världen. Kanske om man skulle han väldigt lång till jobbet då.

Hoppas alla haft en bra alla hjärtans dag iaf. Det har jag haft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar